Ciałożyczliwy Kalendarz 2021 – Wyzwanie styczniowe

Cześć!

Posłuchaj lub jeśli wolisz przeczytaj.

Skoro tu jesteś i czytasz ten tekst, to znaczy, że należą Ci się podziękowania. Kupiłaś Ciałożyczliwy Kalendarz na 2021 rok. Bardzo dziękuję Ci za to, że obdarzyłaś mnie zaufaniem. Cieszę się, że tu zajrzałaś i że mogę towarzyszyć Ci w tym roku. Wierzę, że razem przeżyjemy fajny, wystarczająco dobry rok.

Bez żalu żegnam 2020 rok! Był wyjątkowo trudny. Z wielką motywacją i nadzieją witam Cię w 2021. 

Proponuję Ci uczestnictwo w dwunastu prostych doświadczeniach, do codziennej praktyki. Co miesiąc będziemy ćwiczyły co innego. Mocno wierzę w to, że praca nad sobą, to jedyna pewna w życiu robota. Wiele razy obserwowałam jak zmiany, których moje podopieczne dokonywały w swoim myśleniu miały korzystny wpływ na zmiany w ich otoczeniu. Traktując siebie z życzliwością i miłością uczymy otoczenie jak ma na traktować. Dajemy też dobry przykład dzieciom.

Styczeń to miesiąc wyznaczania nowych celów, tych wagowych i nie tylko. Miesiąc wielkich nadziei, że właśnie w tym roku uda się wreszcie stać “najlepszą wersją siebie”.

Nowy Rok to symboliczny początek. Można zapomnieć o tym, co było i o tym, co się nie udało. Można znów zacząć z czystą kartą. Z nową, niezapisaną jeszcze kartką kalendarza.

Zapraszam Cię do pierwszego doświadczenia. Jeśli reagujesz dreszczem na słowo “wyzwanie”, nie bój się, to nie będzie wyzwanie wymagające od Ciebie maksymalnego poświęcenia i wyciskania siódmych potów. Bardzo zależy mi na tym, aby udowodnić Ci, że dbanie o siebie, budowanie lepszego obrazu ciała i większego zadowolenia z siebie, może odbywać się metodą codziennych, małych kroczków. 

Zadanie: 

W styczniu zapraszam Cię, byś codziennie zastanowiła się i zapisała, za co siebie lubisz/cenisz. Zachęcam Cię do dokonywania codziennych zapisków w kalendarzu. Pod koniec miesiąca będziesz posiadała cudowną kolekcję 31 cech. W trudniejszych momentach, będziesz mogła wrócić do swoich zapisków i pomóc sobie poczuć się lepiej. Podarujesz sobie w ten sposób natychmiastowe wsparcie i lepsze samopoczucie. To naprawdę działa! Trust me – pisze jako doświadczona psycholożka i terapeutka. 

Postaraj się skupić na innych cechach niż wygląd. Zauważ swoje umiejętności ( W czym jestem dobra?) lub cechy charakteru ( za co siebie cenię?). Wieczorem zastanów się, co dostrzegłaś w ciągu dnia w sobie, co wartałoby zapisać.

Cel zadania:

Zauważyć, że jesteś kimś więcej niż ciałem do zmiany. Docenić swoje zasoby i cechy nie związane z wyglądem. Rozszerzyć perspektywę postrzegania siebie – liczy się to jakim jesteś człowiekiem,  nie tylko to jak wyglądasz i ile ważysz!

Potencjalne trudności:

Problem z zauważeniem swoich mocnych stron, cech, kompetencji

Staraj się doceniać rzeczy, które mogą Ci się wydawać zbyt błahe, małostkowe jak np. “wykazałam się dziś cierpliwością w kolejce w sklepie” – wszystko to jest ważne! 

Spytaj bliskie/życzliwe Ci osoby, co w Tobie cenią. Poproś o opinię swoją społeczność na Instagramie (jeśli posiadasz), lub swoich przyjaciół.

Wierzę, że sobie poradzisz i z każdym dniem będzie Ci łatwiej myśleć o sobie dobrze!