Ciałożyczliwy Kalendarz 2021 – Wyzwanie lutowe

Cześć!

Posłuchaj lub jeśli wolisz przeczytaj.

Codziennie wykonujemy około 20 tysięcy oddechów. Ile z nich zauważasz w ciągu dnia? Oddech jest czynnością automatyczną jak mruganie, czy bicie serca i nie musimy go kontrolować. Póki nie mamy problemów oddechowych, nie zwracamy zbytnio na niego uwagi. Odbywa się poza naszą świadomą kontrolą. Oddychanie jest pomostem łączącym ciało i umysł. Prawidłowy oddech jest ważnym elementem zdrowia, zarówno fizycznego jak i psychicznego.

 Jest podstawową funkcją organizmu, którą można wykonywać zarówno nieświadomie jak i ćwiczyć ją świadomie. Warto ćwiczyć oddech świadomy. Czyli myśleć o oddychaniu w czasie oddychania. Oddech to darmowy, dostępny dla nas bez ograniczeń środek uspokajający.

W tym miesiącu nauczymy się z niego korzystać, tak byś dzięki oddychaniu potrafiła się odprężyć.

Zadanie:

Zapraszam Cię byś znalazła codziennie kilka minut na wykonanie prostego ćwiczenia oddechowego według poniższej instrukcji:

Usiądź w wygodnej dla Ciebie pozycji, postaraj się rozluźnić i oddychać miarowo i spokojnie. W tym ćwiczeniu będziemy oddychać nosem. Zatkaj palcem lewą dziurkę i weź oddech prawą dziurką nosa. Następnie zatkaj prawą dziurkę i wypuść powietrze lewą. Kolejny wdech weź lewą dziurką i wypuść prawą. Powtórz ćwiczenie tyle razy, ile chcesz. Na koniec odłóż rękę, rozluźnij ją i wykonaj kilka “zwykłych” oddechów. 

  1. Zatkaj lewe nozdrze, weź wdech prawym nozdrzem
  2. Po wdechu zatkaj prawe nozdrze, wypuść powietrze lewym
  3. Weź wdech lewym nozdrzem
  4. Po wdechu zatkaj lewe nozdrze, wypuść powietrze prawym…

Cel zadania:

Nauka świadomego oddychania, redukcja niepokoju i stresu, zwiększenie koncentracji i uwagi.

Potencjalne trudności:

Trudności mogą pojawić się przy problemach z niedrożnością nosa. Nie wykonuj ćwiczenia na siłę. Pamiętaj, że każde ciałożyczliwe zadanie powinno być wykonywane z przyjemnością i bez zbędnego napięcia i stresu. Jeśli nie możesz wykonać ćwiczenia w zaproponowanej formie. Pooddychaj po prostu tak, jak potrafisz najlepiej.

Dodatek:  🙂

11 lutego wypada Tłusty Czwartek! Jak co roku zachęcam do udziału w akcji pod hashtagiem #pączkiniegryzą . Zjedz ze smakiem pączka w Tłusty Czwartek, zrób sobie selfie i opublikuj na Instagramie czy Facebooku. Pokaż, że zdrowy styl życia to nasze codzienne wybory, przez cały rok, a nie odmawianie sobie pączka w jego narodowe święto!