Ciałożyczliwy Kalendarz 2021 – Wyzwanie grudniowe

Cześć!

Kalendarz Pełen Emocji 2022 już jest! Zamówisz go TUTAJ.

To już ostatni miesiąc naszego wspólnego doświadczania ciałożyczliwości. Pora na ostatni krok – naukę samowspółczucia (nie mylić z użalaniem się nad sobą!)

Samowspółczucie to postawa przeciwna do samokrytycyzmu. Szczególnie potrzebna w momentach, gdy zdarzają nam się porażki, gdy popełniamy błędy (również żywieniowe). Z automatu chcemy się wtedy krytykować, bo wierzymy, że tylko w ten sposób unikniemy błędów w przyszłości. To nie jest prawda. Badania wskazują, że traktowanie siebie z łagodnością jest pomocne w zmianie niechcianych zachowań bardziej niż krytykowanie siebie. Na tym polega siła samowspółczucia. Samowspółczucie pomaga też w lepszym radzeniu sobie z poczuciem winy towarzyszącym jedzeniu.

Zadanie:

Uwierz w siebie i w to, że nie musisz się karać za popełnione błędy by prowadzić dobre, zdrowe życie. Spróbuj codziennie w sposób świadomy zmniejszyć ilość krytykowania się a zwiększyć postawę samowspółczującą.

Polecam Ci lekturę książki Malwiny Huńczak o sile samowspółczucia “Zaakceptuj siebie”. To jedna z moich ulubionych książek. 

Potencjalne trudności:

Krytykowanie siebie jest czasami naszą drugą naturą i problem w wykonaniu tego ćwiczenia może polegać na tym, że z automatu będziesz dla siebie krytyczna. I dodatkowo skrytykujesz się jeszcze, że nie potrafiłaś wykonać poprawnie tego ćwiczenia! Nic nie szkodzi. Pamiętaj, że to trening czyni mistrza. Masz prawo nie radzić sobie dobrze od samego początku. Daj sobie prawo do popełniania błędów, również tych związanych z tym ćwiczeniem. Z czasem będzie lepiej. Sama zobaczysz.

Dziękuję Ci za nasz wspólny rok! Mam nadzieję, że te doświadczenia pozwoliły Ci zbliżyć się do siebie. Nawiązać lepszą relację z ciałem i nie tylko. Będzie mi niezmiernie miło jeśli zechcesz się podzielić informacją zwrotną na temat udziału w wyzwaniu. Napisz proszę na psycholognadiecie@gmail.com

Do zobaczenia w 2022 ! 🙂